Na tej wystawie można było zobaczyć porcelanowe zestawy naczyń, noszące imiona superbohaterów. Często nieoczywistych, zaczerpniętych przez twórców z filmów i książek.
Zaś twórcami 17 zestawów ceramicznych, zaprezentowanych w ramach Łódź Design Festival, są studenci II roku specjalności domestic design w School of Form (katedra projektowania Uniwersytetu SWPS). Ich zadaniem było zaprojektowanie naczyń ceramicznych, które mogłyby nosić imię superbohatera. Trwające pół roku zajęcia, pozwoliły adeptom ceramiki przekonać się, jak wymagającym i kapryśnym tworzywem jest porcelana.
Christina Perkina – inspiracją był Finn Martens z kreskówki „Adventure time”, którego towarzyszem jest Jake, stary mądry pies o dobrym sercu.
Chiara Borek – inspiracją był Mały Książę, który ma umiejętność dostrzegania i zachwycania się małymi rzeczami.
Karolina Nestoruk – inspiracją był Hulk, czyli fizyk, który za sprawą napromieniowania zmienia się w kilkumetrowego zielonego potwora o niezwykłej sile.
Kamila Loba – inspiracją był Totoro, czyli leśny duch, który przytulając porywa w senną podróż, a swoim rykiem rozpędza lęki i smutki.
Magdalena Skoczylas – superbohaterką dla autorki pracy jest jej własna babcia, która posiada wiele supermocy, w tym umiejętność rozmowy z roślinami, stąd ceramiczne donice.
Stefan-Mykola Lazar – inspiracją dla projektu stał się Deadpool, bohater komiksu, którego supermocą była szybka regeneracja kończyn.
Olga Zelenska – inspiracją był Mały Książę, czyli opowieść o rzeczach oraz sprawach prostych i jednocześnie ważnych i skomplikowanych.
Ignacy Borkowski – inspiracją był Major Motoko Kusanagi, czyli protagonista anime „Ghost in the Shell”, która za sprawą wypadku w dzieciństwie stała się cybermózgiem w niesamowicie zaawansowanym technologicznie sztucznym ciele.
Viktoria Hornanova – inspiracją była postać Pippi Langstrump, symbolizująca dziecięce spojrzenie na świat, a więc analizowanie tych elementów rzeczywistości, o których dorośli często zapominają.
Zofia Lubianiec – inspiracją była postać leśnego ducha, boga lasu z japońskiej bajki „Księżniczka Mononoke”.
Zhyldys Kozhoiarova – inspiracją był Erast Fandorin, postać z książki Borisa Akunina. Projekt nosi nazwę Ołtarz.
Viktoriia Chypurko – inspiracją stał się film Hayao Miyazakiego „Ruchomy zamek Hauru”. Tytułowy zamek jest zmechanizowaną formą, ulegającą transformacji pod wpływem emocjonalnych stanów bohaterów.
Aleksandra Stachowska – inspiracją był Simba, bohater filmu animowanego „Król Lew”.
Aleksandra Ciernioch – inspiracją był Vuko Drakkainen, bohater „Sagi Logowego Ogrodu” Jarosława Grzędowicza.
Agata Starmach – projekt łączy dwie cechy charakterystyczne dla opowieści o Harrym Potterze – siłę natury i światło.
Daryna Bovtoniuk – inspiracją był Darth Vader. Projekt nawiązuje do rywalizacji, będąc grą, w której walka toczy się nie o władzę, lecz o… wino.
Claudia Gőrlitz – inspiracją jest Wall-e, bohater filmu animowanego, którego zadaniem jest oczyszczanie planety ze śmieci. Zakochując się w sondzie Evie, marzy o tym, by ją dotknąć. Tematem pracy jest zatem dotyk.
Prowadzący projekt:
Arkadiusz Szwed
dr Anita Basińska (socjologia)
dr Dawid Wiener (psychologia)
Kurator: Arkadiusz Szwed