Do 10 marca można zgłosić propozycje do tegorocznej edycji plebiscytu, organizowanego przez Łódź Design Festival. Macie swoje typy?
Każdego roku w plebiscycie must have wyłaniane są wdrożenia oraz produkty, za którymi stoją polscy projektanci i producenci. Inicjatywa ta ma za zadanie upowszechniać dobry polski design, promując tych, którzy na to zasługują.
W Radzie Ekspertów, która co roku wybiera tych, którzy dostaną łódzki znak jakości, zasiadają architekci, przedstawiciele mediów oraz najważniejszych ośrodków wzornictwa. Wśród nominowanych jest kilkadziesiąt produktów. W tym roku niełatwe zadanie wybrania najlepszych z nich, przypadło w udziale gronu, w którego skład wchodzi:
– Małgorzata Świć i Paweł Rafa (LABEL Magazine)
– Małgorzata Szczepańska (Elle Decoration)
– Maria Ostrowska (Instytyt Adama Mickiewicza)
– Olga Łosiak (Izabela Bołoz Studio)
– Przemo Łukasik (medusagroup)
– Robert Majkut (Robert Majkut Design)
– Zbigniew Maćków (Maćków Pracownia Projektowa)
– Ewa Trzcionka (DesignAlive)
– Anna Grużewska (Czas na Wnętrze)
– Agnieszka Polkowska (TRENDSPOT)
– Agnieszka Gruszczyńska-Hyc (M jak Mieszkanie)
– Michał Mazur (Trendnomad.com)
– Ewa Kowalewska-Kondrat (HAREL Blog)
– Dominika Olszyna (Wirtualna Polska)
– Michał Piernikowski (dyrektor Łódź Design Festival)
Każdy z członków Rady Ekspertów został poproszony o przygotowanie od 10 do 20 rekomendacji dla produktów, które jego zdaniem powinny zostać wzięte pod uwagę w wyborze tych, które otrzymają znak jakości must have 2019. Nominacje mogą pochodzić także od konsumentów.
Do plebiscytu zgłaszać się mogą również sami producenci i projektanci, a proponowane przez nich obiekty muszą być dostępne w sprzedaży detalicznej w Polsce, muszą być wyprodukowane przez polską firmę we współpracy z projektantem z Polski lub zagranicy lub też być wyprodukowane przez zagraniczną firmę, jednak zaprojektowane przez polskiego projektanta.