Na ekspozycji znajdą się ulotki reklamowe i reklamy z czasopism mody kobiecej z lat 20. i 30.
W 1918 roku Polska odzyskała niepodległość, odżywa gospodarka, życie społeczne i kulturalne. Ożywa także życie towarzyskie, a więc rośnie zainteresowanie modą. Emancypujące się kobiety, które stają się aktywne zawodowo, ubierają się inaczej, wybierają prostsze i wygodniejsze kroje. Popularna staje się konfekcja, czyli standardowe gotowe ubrania, dostępne także dla mniej zamożnych klientek.
Salony, domy mody i projektanci ubrań wydają własne czasopisma, prezentujące ofertę oraz publikują reklamy w prasie kobiecej. Kobiety sięgały po Tygodnik Ilustrowany, Kłosy, Bluszcz, Teatr i Życie Wytworne, Panią itd.
Na wystawie w Muzeum Drukarstwa można będzie zobaczyć ulotki reklamowe i reklamy z czasopism z muzealnej kolekcji, ukazujące ówczesną modę.
Wystawę można zobaczyć w następujące dni:
7 września (sobota) – zwiedzanie w godz. 10.00 – 18.00
Muzeum zaprasza także w ramach Nocy Pragi i Święta Ulicy Ząbkowskiej w godz. 14.00 – 22.00.
8 września (niedziela) – godz. 10.00 – 18.00
Zwiedzanie Muzeum i wystawy „Moda i druk. 1918 rok” (bez przewodnika)
14 września (sobota) – godz. 10.00 – 18.00
Zwiedzanie (bez przewodnika) w ramach Europejskich Dni Dziedzictwa
15 września (niedziela) – godz. 10.00 – 18.00
Zwiedzanie Muzeum i wystawy (bez przewodnika) w ramach Europejskich Dni Dziedzictwa i Warszawskich Dni Rodzinnych
7 września (sobota) w godz. 12.00 – 16.00 odbędą się warsztaty z wykonywania linorytów inspirowanych pokazem reklam mody. Prowadzenie: Barbara Rogalska.
14 września (sobota) w godz. 12.00 – 16.00 odbędą się warsztaty z projektowania plakatu inspirowanego pokazem reklam mody. Prowadzenie: Maria Biegańska.
Wstęp wolny. Liczba miejsc na obydwa warsztaty ograniczona do 40 osób. Zgłoszenia przyjmuje Łukasz Sobierajski, Tel. 22 620 60 42, email: lukasz.sobierajski@muzeumwarszawy.pl