10 września w Warszawie będzie można spotkać się z twórczynią tkanin unikatowych i wieloletnią projektantką Instytutu Wzornictwa Przemysłowego.
2 września w Galerii Lufcik w Domu Artysty Plastyka w Warszawie otwarta została wystawa prac Krystyny Arskiej-Perepłyś „Tkaniny – różne spojrzenia”. Na ekspozycji znalazły się prace z lat 1968-2018 i choć to aż 50 lat, widać konsekwencję w tworzeniu tkanin, gdzie największą rolę odgrywa forma, struktura materii.
Dla tych, którzy nie dotarli na otwarcie wystawy, mam dobrą wiadomość. We wtorek 10 września o godz. 18.00 można wziąć udział w spotkaniu z artystką. Wstęp wolny dla wszystkich zainteresowanych. Na Mazowiecką 11a zaprasza Okręg Warszawski Związku Polskich Artystów Plastyków, który jest współorganizatorem wystawy. Tę ostatnią można oglądać tylko do 23 września, więc warto się pospieszyć.
<><><><>
Krystyna Arska-Perepłyś – absolwentka warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, gdzie studiowała w latach 1959-65 na Wydziale Architektury Wnętrz na specjalizacji Wzornictwo Przemysłowe (dyplom u prof. Lecha Tomaszewskiego). Ponad 30 lat pracowała w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego, gdzie przygotowywała opracowania związane z mieszkalnictwem, m.in. systemy barw i ich funkcje. Projektowała tkaniny meblowe, zasłonowe, pościelowe, obrusowe, ręczniki i dywany oraz materiały wykończeniowe, jak tapety, wykładziny podłogowe, płytki ceramiczne. Zrealizowała szereg projektów architektury wnętrz i wystawienniczych. Zajmowała się promocją wzornictwa wyrobów produkowanych przemysłowo w ramach czternastu edycji programu IWP – DOBRY WZÓR. Autorka publikacji w wydawnictwach Instytutu Wzornictwa Przemysłowego i czasopismach fachowych. Uczestniczyła jako juror w konkursach takich jak: Teraz Polska konkursach Targów Poznańskich. Jednocześnie od 1968 roku zajmowała się tkaniną unikatową, którą tworzy do dziś. Należy do grupy twórców malujących na jedwabiu. Swoje tkaniny prezentowała na licznych wystawach indywidualnych, zbiorowych ogólnopolskich i międzynarodowych. Prace artystki znajdują się w zbiorach Oddziału Wzornictwa Nowoczesnego Muzeum Narodowego w Warszawie, Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, Muzeum Amparo w Meksyku, w instytucjach użyteczności publicznej oraz w kolekcjach prywatnych w Polsce, Szwajcarii, Szwecji, USA.