5 kwietnia w Warszawie odbył się wernisaż wystawy, która została zorganizowana w nietypowym miejscu – w holu jednego z biurowców zagłębia biurowego przy Rondzie Daszyńskiego.
Pracownia ceramiczna na Wydziale Rzeźby warszawskiej ASP jest pracownią otwartą, a zatem służy nie tylko studentom Rzeźby, ale także innych wydziałów. Trafiają tutaj także studenci innych uczelni, ale także uczestnicy zajęć, odbywających się w ramach Akademii Otwartej. Studenci przygotowywani są tutaj do samodzielnego przeprowadzenia całego procesu tworzenia formy ceramicznej. Uczelnia dysponuje także laboratorium, w którym studenci pod okiem pedagogów w oparciu o receptury dostępne w pracowni, samodzielnie zestawiają podstawowe szkliwa.
Znajduje się tutaj piec opalany drewnem, który jest unikatem w skali Polski. Daje możliwość osiągnięcia wysokich temperatur – do 1300 stopni. Wypał rzeźb trwa kilkanaście godzin, a efekty prac z ostatnich ośmiu lat można zobaczyć na wystawie na warszawskiej Woli.
Wielką wartością gliny ceramicznej jest jej plastyczność, wilgotność, chłonność, która daje nam możliwość delikatnego formowania, doklejania, odbierania, gładzenia, drapania, przecierania i muskania opuszkami palców pozostawiającymi na niej ślad własnych linii papilarnych. Żaden inny materiał nie daje nam tego wszystkiego jednocześnie. Glina ceramiczna jest materiałem, którego używa się do zabaw z dziećmi w przedszkolu, pierwszych poważnych kontaktów ze sztuką w szkole średniej i na studiach artystycznych oraz do szukania własnej drogi w dojrzałej wypowiedzi artystycznej. Niesłychanie istotnym jest dobre opanowanie warsztatu, czyli wiedzy technologicznej i umiejętność wykorzystania tej wiedzy – uważa dr hab. Stanisław Brach, prof. ASP w Warszawie, który od 2010 roku kieruje Pracownią Ceramiki.
Magdalena Jęczmień, absolwentka 2015, pracownia prof. Adama Myjaka
Artem Dmytrenko, absolwent 2015, dyplom w pracowni prof. Adama Myjaka
dr hab. Stanisław Brach, profesor ASP w Warszawie, Pracownia Ceramiki, Wydział Rzeźby ASP Warszawa (praca z wystawy “Miodem płynące”, którą można było oglądać wiosną 2017 roku)
Dorota Grześkiewicz, studentka I roku, studia II stopnia
Justyna Staśkiewicz-Jonak, doktorantka
Marta Pruszyńska, studentka I roku
Patrycja Barkowska, absolwentka 2015, dyplom w pracowni prof. Adama Myjaka
Weronika Surma, absolwentka 2013, dyplom w pracowni prof. Piotra Gawrona
dr hab. Stanisław Brach
Faustyna Makaruk, absolwentka 2017, dyplom w pracowni dra Andrzeja Sołygi
Paula Wlazło, absolwentka 2017, dyplom w pracowni prof. Adama Myjaka
Katarzyna Masny, absolwentka 2015, dyplom w pracowni prof. Piotra Gawrona
Sophie Maslowski, doktorantka
dr Piotr Lorek
Karolina Rybińska, studentka II roku, studia I stopnia
Wanda Wolf, studentka Akademii Otwartej
Marika Nowak, absolwentka 2013, dyplom w pracowni prof. Adama Myjaka
Faustyna Makaruk, absolwentka 2017, dyplom w pracownik dra Andrzeja Sołygi
Jolanta Chodkiewicz
Rafał Żurek, student Akademii Otwartej
Paulina Rudzińska, studentka I roku
Naturalnie zdjęcia powyższe są jedynie słabym odbiciem tego, co można zobaczyć na żywo. Wystawę można oglądać w holu budynku LC Corp Wola Center przy ul. Przyokopowej 33 w Warszawie do 17 czerwca 2018.
Kuratorzy wystawy: Stanisław Brach, Karolina Rybińska
Wydział Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie
Wystawę najnowszych rzeźb Adama Myjaka można oglądać do 23 kwietnia w Warszawie w Galerii Salon Akademii. Zobacz szczegóły.